Educatie
Cum se văd măsurile de austeritate în școala absolvită de Ilie Bolojan la Oradea?
Într-un an şcolar început sub semnul austerităţii şi al protestelor, profesorii şi-au reluat activitatea, dar se gândesc dacă nu cumva ar trebui să facă grevă generală. La Colegiul Naţional Emanuil Gojdu din Oradea, şcoala pe care a absolvit-o şi premierul Ilie Bolojan, profesorii sunt mai degrabă resemnaţi, spune directoarea Anca Marchiş.
Într-un interviu acordat publicației BIHOREANUL, profesoara arată ce efecte au noile măsuri asupra profesorilor şi elevilor şi avertizează că demotivarea cadrelor didactice riscă să se transforme într-un fenomen cu impact asupra întregii societăţi.
– Anul şcolar a început foarte tensionat, profesorii mărşăluind în stradă, nemulţumiţi de măsurile de austeritate impuse de Guvernul Bolojan. Care este atmosfera în Colegiul Emanuil Gojdu?
– În şcoala noastră, atmosfera e dată nu doar de ce se întâmplă la nivel naţional, ci şi de realitatea din teren, având o aripă în reconstrucţie. Este evident că factorul economic şi cel politic ne influenţează, dar odată ce au venit copiii la şcoală şi ne-am întâlnit cu ei, lucrurile s-au luminat. Învăţământul a fost zguduit puternic vara aceasta, dar copiii nu au nicio vină.
Atmosfera din şcoala lui Bolojan
– Profesorii din toată ţara îl arată cu degetul pe premierul Ilie Bolojan, considerat responsabil pentru decizii proaste în învăţământ, un sector oricum subfinanţat. Ce părere au acum despre premier profesorii din Colegiul Gojdu, şcoala pe care el a absolvit-o?
– Cum spuneam, încă n-am discutat în şcoală despre asta. Eu nu sunt dezamăgită de domnul prim-ministru, înţeleg provocările pe care le are, înţeleg că trebuie să ajustăm cheltuielile statului. Dar aş fi aşteptat din partea Ministerului Educaţiei o poziţie mai fermă, pentru că în mediul universitar nu s-au întâmplat la fel de multe tăieri ca în preuniversitar. Din această cauză, oamenii s-au simţit abandonaţi.