Actualitate
Deschiși cu forța! Magazinele online din Oradea sunt obligate să aibă… program cu publicul
O glumă deja veche spune că în instituțiile din România actele completate online se înregistrează la etajul 2. Primăria Oradea duce bancul mai departe: obligă magazinele online să deschidă și ușile fizice!
Administratorii unui magazin online, care are sediul firmei în Oradea, au dat în judecată municipalitatea, acuzând-o că aplică abuziv regulile destinate magazinelor fizice în cazul platformelor de comerț electronic.
Legea scutește comerțul online de asemenea autorizații, dar Primăria le impune printr-o hotărâre de Consiliu Local, pe care comercianții o vor acum corectată.
Conflictul între Primărie și firma care deține magazinul online a izbucnit la finalul lunii septembrie, când doi agenți ai Poliției Locale Oradea au făcut un control la sediul firmei, unde funcționează și depozitul magazinului, și au aplicat un avertisment pentru că nu avea acord de funcționare eliberat de Primărie și program cu publicul aprobat. Agenții au impus firmei să intre în legalitate în cel mult 15 zile, inclusiv prin stabilirea unui orar de funcționare, altfel riscând amendă.
În mod evident, un magazin online nu este spațiu în care clienții să intre, propriu-zis, între anumite ore, motiv pentru care codul CAEN 4791 al acestor firme („comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”) nici nu se regăsește pe lista din OG 99. Totuși, de anul trecut, Primăria Oradea a inclus codul de comerț online în propriile sale hotărâri de consiliu local (HCL 946/2024 și HCL 48/2025) prin care obligă magazinele să se autorizeze.

