Urmareste-ne pe

Actualitate

Asociațiile de proprietari, obligate să întrețină spațiile verzi în baza legislaţiei privind protecţia mediului

Publicat

pe

Nou regulament privind administrarea spaţiilor verzi

De la mijlocul acestei săptămâni, va fi lansat  în dezbatere publică noul regulament de întreținere și administrare a spațiilor verzi din municipiul Oradea.

Asociaţiile de proprietari din Oradea, precum şi persoanele fizice şi juridice care au în posesie spaţii verzi vor fi obligate să le întrețină pe cele din jurul blocurilor de locuinţe, în baza legislației privind protecția mediului, astfel că normativul nu va mai putea fi atacat în instanță.

„Am avut un proces cu o parte din asociațiile de proprietari care ne-au acționat în instanță. Proces pe care l-am pierdut anul trecut. Instanța a declarat nelegală partea din vechiul regulament care prevedea încheierea unor protocoale între Primăria Oradea și asociațiile de proprietari pentru întreținerea de către acestea a zonelor verzi aferente cvartalelor de locuințe. În aceste condiții, colegii de la Direcția Tehnică au analizat vechiul regulament și au venit cu mai multe modificări, forma actuală a acestuia fiind acum supusă dezbaterii publice”, a declarat primarul Florin Birta, potrivit unui comunicat de presă transmis de Primăria Oradea.

Fără protocoale

Câteva articole din regulamentul privind întreținerea spațiilor verzi, aprobat în cursul anului 2018, au fost anulate prin decizia Curții de Apel Oradea din 18.12.2020. Astfel, vechiul regulament a suferit modificări și completări în sensul stabilirii unor obligații ale asociațiilor de proprietari, dar și ale administrației publice locale în ceea ce privește gestionarea spațiilor verzi.

Predarea spațiilor care trebuie întreținute nu se va mai face pe baza unui protocol încheiat cu primăria, ci asociațiile vor fi notificate cu privire la spațiile arondate conform registrului local de spații verzi, cu mențiunea că nu vor fi notificate terenuri virane, ci doar spațiile care sunt incluse în registrul verde.

Primarul Birta le-a mulțumit asociațiilor care au continuat, în ciuda deciziei instanței, să își întrețină spațiile verzi.

„Cu toate că aceste protocoale au fost declarate nelegale de către instanţă, o mare parte din asociațiile de proprietari au continuat să-și întrețină spațiile verzi. Le mulțumesc că au decis să facă acest lucru. Au existat și asociații care s-au împotrivit. Prin noul regulament se va institui obligația asociațiilor de proprietari de a întreține spațiile verzi din zona de locuit”, a mai precizat primarul Florin Birta.

Potrivit edilului, sancțiunile au rămas aceleași ca în vechiul regulament.

Unde se vor constata nereguli, Poliția Locală va aplica în prima fază avertismente și, doar dacă nu se vor conforma, se va trece la aplicarea amenzii.

Mai mult
Click aici pentru a lasa un comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *